środa, 29 października 2014

New from J.K. Rowling - Privet Drive 4


Privet Drive mieści się w Little Whinging w Surrey w Anglii. Wzdłuż schludnej ulicy znajdują się bardzo podobne do siebie domy. To ciche i wyraźnie niemagiczne miejsce.

Po tym jak Lord Voldemort zabił rodziców Harry'ego Pottera, Albus Dumbledore znajduje mu miejsce w domu numer cztery przy Privet Drive u jego krewnych, Dursley'ów (jego ciotka Petunia, wuj Vernon i kuzyn Dudley)
Myśli J.K. Rowling

Nazwa ulicy, na której mieszkają Dursley'owie jest odniesieniem do wyjątkowo popularnej rośliny na przedmieściach, krzewu ligustru, który tworzy schludne żywopłoty wokół wielu angielskich ogrodów. Podobały mi się skojarzenia z hermetycznymi środowiskami mieszkańców przedmieść czy (ang. enclosure* [wyjątkowo zamknięte grupy np. małe społeczności religijne]). Dursley'owie byli bardzo zadowoleni ze swojej pozycji w klasie średniej, więc zdecydowanie starali się odseparować od świata czarodziejów. Nazwa dzielnicy "Little Whinging" brzmi małomiasteczkowo i pogardliwe, "whinging", w brytyjskim języku angielskim, potocznie znaczy "skarżyć się" lub "marudzić".

Chociaż opisywałam dom Dursley'ów jako duży i kwadratowy, jak przystało na pozycję wuja Vernona, dyrektora firmy to ilekroć pisałam o nim nieświadomie wyobrażałam sobie drugi dom, w którym mieszkałam jako dziecko. Ten, wręcz przeciwnie, był raczej małym trzy-sypialnowym domem na przedmieściach Winterbourne, niedaleko Bristolu. Pierwszy raz to zauważyłam, kiedy weszłam pod numer czwarty ulicy Privet Drive, który został zbudowany w Leavesden Studio i znalazłam się w dokładnej replice mojego dawnego domu. Identyczne położenie komórki pod schodami i precyzyjne rozmieszczenie pozostałych pomieszczeń. Ponieważ nigdy wcześniej nie opisywałam mojego starego domu scenografowi, reżyserowi czy producentowi było to kolejne niepokojące przeżycie które przyniosło mi kręcenie filmów o Potterze.


Zupełnie bez powodu nigdy nie lubiłam liczby cztery, która zawsze wydawała mi się "twardym" i "bezwzględnym" numerem i właśnie dlatego przybiłam go do drzwi frontowych Dursley'ów

*Nie potrafiłam znaleźć polskiego odpowiednika tego słowa.

źródło:
pottermore.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz